Lääänge sen sist...

Ja, nu var det länge sen sist jag skrev. Tyckte det var dags att ta bort alla gamla inlägg och börja om från början igen, så får vi se hur det går med skrivandet den här gången!

Sen sist då, minns att jag skrev sista gången dagen innan studenten. Har hänt lite saker sen dess.
Sommarjobbade några veckor men sen när det var slut så blev de bara att gå hemma om dagarna. Har altså inte fått något jobb än.

En tråkig sak som hänt under den här tiden jag inte skrivit är att min älskade hund Casper har fått somna in..
Måndagen den 7 septembet - 09 vaknade jag och jimmie på morgonen av att de lät konstigt om hunden, så tände lampan och ser till min förskräckelse att han har fått ett kramanfall. Hela hunden låg och krampade och han tuggade fradga. Efter en stund upphörde anfallet och vi åkte med honom till stömshol, där dom sa att det kunde vara Epilepsi men att vi skulle vänta och se om han fick fler anfall. Onsdagen den 9 spetember fick han ännu ett anfall så jag ringde till strömsholm igen. Dom ville att vi skulle sätta in en massa mediciner och så skulle vi behöva vet.besök resten av livet. Jag funderade hela den dagen och kom fram till det svåraste beslut jag någonsin tagit. Det var bäst för min älskade hund att få slut på lidandet. Tosdagen den 10 september fic vi en tid, och kl 10:45 fick han lung och stilla somna in... det var bland det tuffaste jag varit med om och saknaden är stor.

Den dagen var jag helt förkrossad och visste att ja inte skulle klara mig utan en ny hund att fokusera på för att inte gräva ner mig själv i någon sorts dimma. Så på fredagen åkte vi och hämtade en ny liten Valp. Han är ett riktigt busfrö som vi nu haft i 3 veckor. Han kommer aldrig att kunna ta Caspers plats men vi tycker jättemycket om den nya hunden, som är en blandning mellan shetland sheepdog/Pudel men ser ut som en Shetland sheepdog. Han heter Felix och är ett litet monster.

Allt blev lte rörigt men så får det bli.
Nu: Ut med Felix och vänta på att pappa ska hämta mig så jag kan övningsköra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0